Skip to main content

Hogyan kerülhető el a rossz lehelet?

Mindannyiunknak lehet néha rossz a lehelete. Az alábbi tanácsokat segíthetnek elkerülni a kínos szituációkat.

Megfelelő szájhigiénia

Sokszor ennyin múlik, mégis sokan elhanyagolják. Az ideális a minden étkezés utáni fogmosás és fogselyemhasználat lenne, így ugyanis jelentősen csökkenthető volna a rossz leheletet okozó szájüregi baktériumok száma. Ennek kiegészítésére szolgál a napi kétszeri szájvízzel történő öblögetés.  Válasszon a LISTERINE® szájvizek közül, amelyek a szájüreget tisztítva csökkentik a lepedékképződést.

Tudatos táplálkozás

Csaknem minden, amit elfogyasztunk, a bélrendszerből felszívódva bekerül a véráramba, majd megjelenik a kilélegzett levegőben. Az erős, kellemetlen leheletet a fokhagyma, a vöröshagyma és más hagymafélék, valamint egyes fűszeres ételek is okozhatnak. Ha friss leheletre vágyik, korlátozza ezek fogyasztását, és válasszon helyettük kevésbé „offenzív” aromájú zöldségféléket és fűszereket! A zeller, a sárgarépa és a petrezselyem ráadásul magas víztartalma révén is segíti a szájüreg tisztán tartását.

Megfelelő folyadékfogyasztás

Ha étkezés után nincs módja fogmosásra, fogselyemhasználatra és szájvízzel történő öblögetésre, legalább igyon eleget. Ezzel  az ételmaradékok jelentős része még azelőtt eltávolítható a szájüregből, hogy problémát okoznának. Ne feledje: a víz a legjobb szomjoltó. Tartózkodjon az édes üdítőktől, amelyek nemcsak hogy nem oldják meg a problémát, hanem még tovább súlyosbíthatják. A bennük található cukor ugyanis az ételmaradékkal együtt rossz leheletethez vezethet.

Rágjon, de ne akármit

Az étkezés után rágott cukormentes rágógumi egyrészt fokozza a nyáltermelést és így elősegíti a szájüreg öntisztulását, másrészt a leheletet is frissíti. Legyen óvatos a mentolos cukorkákkal: legjobb esetben is csak elfedik a rossz leheletet, sokszor azonban tele vannak cukorral, ami még tovább súlyosbíthatja a helyzetet.