Skip to main content

Öt élelmiszer, ami igazán ínyére lehet

Rendszeres fogmosással, fogselyemhasználattal és szájvízzel történő öblögetéssel megőrizhető a szájüreg tisztasága, egészsége. A szájhigiénia alapja tehát a gondos szájápolás, azonban az étkezés szerepe sem elhanyagolható. Az édességeken és savas élelmiszereken kívül léteznek olyan élelmiszerek is, amelyek kifejezetten előnyösek lehetnek a szájüreg egészsége szempontjából.

Gyömbér: a fűszerezés alternatív módja

A gyömbérgyökér ismert gyógynövény. Gyulladásgátló hatásánál fogva segíthet megőrizni a szájüreg egészségét.

Napi egy alma a (fog)orvost távol tartja

Az almát nem lehet egészben lenyelni, ami a rágószerveink szempontjából (is) előnyös. A rágás ugyanis jelentős tisztító hatással bír, mivel fellazítja a fogak és az íny felszínére tapadt lepedéket. Fogyasszon tehát bátran almát, de ne feledjen utána szájvizet használni! Savakat az alma is tartalmaz.

Tej

A tej és a tejtermékek, például a sajt és a joghurt nemcsak kiváló kalciumforrások, hanem kazeint is tartalmaznak, ami csökkentheti a szájüreg savasságát. A tej hozzájárulhat a plakkot alkotó baktériumok által termelt savak közömbösítéséhez. Ne feledje azonban, hogy gabonapelyhekkel együtt vagy tejdesszertek formájában nem ugyanazt a hatást fejti ki, mint étkezés után, önmagában elfogyasztva! Nincs otthon tej? Egyen egy falat sajtot!

Leveles zöldségek

Köztudott, hogy a salátafélék nagyon egészségesek, és ez a szájüreg szempontjából is igaz. A salátafélék ugyanis magas rosttartalmuk miatt intenzív rágást igényelnek, a rágás közben képződő nyál pedig semlegesíti a szájüregi baktériumok által termelt savakat. A rostban gazdag egyéb zöldségfélék, például a nyers spenót és zeller, de a főtt hüvelyesek is rendelkeznek ezzel a kedvező hatással.

Vöröshagyma

A nyers vöröshagyma igen hatásos baktériumölő. Igen, ennek ára van... – de mi másért is lenne a rágógumi és a szájvíz?!