Skip to main content

Öt étel és ital, ami segíthet megőrizni a fogak fehérségét

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány olyan élelmiszert, amelyek azonkívül, hogy egyébként is egészségesek, a fogak fehérségének megőrzéséhez is hozzájárulhatnak.

1. Karfiol

A nem túl puhára főzött karfiol sok rágást igényel, ami a rágószerveink szempontjából kifejezetten előnyös. Minél több rágást igényel egy étel, annál több nyál termelődik eközben. A nyál pedig a szájüreg legjobb természetes tisztítója, ennélfogva segít megőrizni a fogak természetes ragyogását is.

2. Eper

Noha kifejezetten intenzív színű, almasavat is tartalmaz, ami természetes úton fehéríti a fogakat.

3. Sajtok

Szüleinktől gyakran hallhattuk, hogy meg kell inni a tejet, mert erősíti a csontokat és a fogakat. Ez tökéletesen igaz, sőt: a tejtermékeknek bizonyos fogfehérítő hatása is van. A tej és a tejtermékek, például a sajtok és a joghurt tejsavat és zománcerősítő kalciumot tartalmaznak, ami erősebbé, a tejsav pedig fehérebbé teheti a fogakat.  A sajt rágása közben felszabaduló nyál pedig természetes módon tisztítja a szájüreget.

4. Alma

Az alma és a többi nyers zöldségféle, például a sárgarépa kifejezetten sok rágást igényel, ami nagyon jó tisztító hatást fejt ki a szájüregben. A nyál öblítő-mosó hatása segít eltávolítani az ételmaradékokat, amelyek később a fogak elszíneződését eredményeznék.

5. Zeller

A magas rosttartalmú zöldségek és gyümölcsök amellett, hogy kalóriaszegények és rengeteg tápanyagot tartalmaznak, jól meg is tornáztatják a rágószerveinket. Ez a „tréning” pedig kifejezetten előnyös az egész szájüregnek.