Skip to main content

A rossz lehelet életmódbeli okai

Ha a rendszeres fogmosás, fogselyemhasználat és szájvízzel történő öblögetés nem segít, érdemes feltenni néhány kérdést, hogy az életmódunk és szokásaink mennyiben lehetnek felelősek a rossz leheletünkért.

Hogyan étkezik?

A cukros ételek szerepe egyértelműen problémás. A szájüregi baktériumok azonnal megkezdik a táplálékban lévő cukrok lebontását, ami a lehelet szagán is megérződik. A savas ételek gyengítik a fogzománcot, ami fogszuvasodásra hajlamosíthat és így rossz leheletet is okozhat.

Sokat idegeskedik?

Bármennyire is furcsa, a szorongás és az idegeskedés nem csak heves szívdobogást és izzadást vált ki. Stressz hatására könnyen kiszárad a szánk, és megváltozhat a lehelet szaga is.  Ugyanilyen hatása van az éhgyomri állapotnak is. Ilyenkor ugyanis nem termelődnek emésztőenzimek, és ezek hiányában mindaz az étel, ami addig nem emésztődött meg, a tápcsatornában bomlásnak indul, és kellemetlen leheletet okoz.

Milyen gyakran fogyaszt alkoholt?

Minél gyakrabban nyúl a pohár után, annál jobban növelheti a rossz lehelet esélyét. Ez egyrészt azért van, mert az alkohol szájszárazságot okoz, másrészt pedig a szájüregi baktériumok az italozás befejezése után még hosszabb időn keresztül keresztül is kifejthetik kellemetlen tevékenységüket.

Túl sok kávét fogyaszt?

A kávé legtöbbünk számára a reggeli rutin része, azonban jó, ha tudjuk, hogy koffeintartalma révén csökkentheti a nyáltermelést. Ha pedig a szájüreg kiszárad, sokkal könnyebben elszaporodhatnak a benne található baktériumok, és elkezdik lebontani a fogakhoz tapadt ételmaradékokat. Ennek megelőzésére a legjobb módszer az étkezések utáni alapos fogmosás és fogselyemhasználat.