A rossz lehelet megszüntetésének öt lehetséges módja

Megfelelő szájhigiénia

Ha szorgalmas szájápolással sem sikerül elmulasztania a rossz leheletet, a hiba lehet, hogy a technikában van. Tegye fel a kérdést: „Rendszeresen mosok fogat, használok fogselymet és öblögetek szájvízzel?” Ha a válasz „nem”, akkor itt kell kezdeni. Az alábbi egyszerű lépésekkel csökkenthető a szájüregi lepedék kialakulása és ezáltal a rossz lehelet esélye. De ne csak a fogaira koncentráljon! Fordítson figyelmet a nyelv megtisztítására is, hiszen rengeteg ételmaradék és lepedék lehet a nyelv felszínén is, amelyek szintén hozzájárulnak a rossz lehelethez. És még valami: kizárólag fogmosással a szájüregnek csupán egy része tisztítható meg. A tökéletesebb tisztaság érdekében használjon fogselymet, és naponta kétszer öblögessen LISTERINE® szájvízzel!

Rendszeres fogorvosi ellenőrzés

Ha a megfelelő szájápolás ellenére sem szűnik meg a rossz lehelet, érdemes szakemberhez fordulni. A fogorvos jóval több, mint a „fogak orvosa”. A fogászati vizsgálat a fogakon kívül a szájüreg egészére kiterjed, így lehetőséget ad a fogágybetegség és sok más kórállapot felismerésére.

Dohányzásról és egyéb dohánytermékekről való leszokás

Anélkül, hogy a dohányzás egyéb káros hatásairól szót ejtenénk, ezúttal csak a rossz leheletet említjük. Mivel azonban függőségről van szó, a leszokás nem egyszerű, amihez sok esetben érdemes szakember segítségét is igénybe venni.

Kellő vízfogyasztás

A víz üdít és frissít, tehát fogyassza bátran! A vízivás nemcsak a szájszárazságot előzi meg, hanem az ételmaradékoktól  is megtisztítja a szájüreget, mielőtt problémát okoznának.

Rágógumizás

Az optimális szájhigiénia érdekében a fogorvosok napi kétszeri fogmosást, fogselyemhasználatot és szájvízzel történő öblögetést javasolnak. De mit a teendő akkor, ha erre nincs mód, viszont mindenképpen szükség van valamilyen gyorssegélyre? A válasz egyszerű: kapjon be egy rágógumit!  A rágógumizás serkenti a nyáltermelést, és segít megtisztítani a fogak, az íny és a nyelv felszínét a lepedéktől és az ételmaradékoktól. Ügyeljen azonban arra, hogy kizárólag cukormentes terméket válasszon, mert egyébként többet árt, mint használ.